پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 17 اردیبهشت 1394

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از مسیر زمینی مهران بازدید نمود.

ابوالفض نوفرستی مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی به همراه مدیرعامل شرکت مرکزی حج و زیارت خراسان جنوبی و مسئول شرکت حمل و نقل زائرین عتبات از مسیر عبور زائرین ، از شهرستان بیرجند تا مرز زمینی مهران بازدید کردند.

ابوالفضل نوفرستی در حین مسیر گفت: با توجه به درخواست بعضی از دفاتر شهرستان قاین جهت بررسی بعد مسافت و کیفیت جاده ای و رستوران های بین راهی و دیگر عوامل محیطی از مسیر جدید به پهیشنهاد آن دفاتر که از شهرهای بیرجند،قاین،گناباد،بجستان، بردسکن، سبزوار، گرمسار و در ادامه به سمت قم و ادامه راه مسیر عادی و همیشگی این استان از قم ، ملایر ، کرمانشاه ، ایلام ، مهران حرکت کرده و با عنایت به بررسی میدانی مشخص گردید که از نظر فاصله به صورت رفت و برگشت از مسیر چک شده بطور میانگین حدود500کیلومتر مسیر دورتر می شود و همین طور از نظر کیفیت جاده ها تا شهرستان سبزوار بسیار کم عرض و بی کیفیت و کم تردد بوده و مناسب استفاده اتوبوس حامل زائرین عتبات نمی باشد.

ابوالفضل نوفرستی در ادامه این مصاحبه گفت:سرویس های بهداشتی و رستوران های بین راهی نیز  مناسب نبوده که از همه جهات احراز گردید این مسیر مناسب زائرین نمی باشد.

در ادامه ضمن بازدید و بررسی مسیر و رستوران ها و پرسش از اکثر رستوران های بین راهی از نظر کیفیت ، قیمت، زمان رسیدن اتوبوس ها، جهت صرف ناهار و شام قرارداد منعقد شد و از مدیران رستوران های برتر تقدیر و تشکر بعمل آمد.

لازم به ذکر است مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت مرکزی حج وزیارت خراسان جنوبی در شهرستان مهران از اکثر رستوران ها، هتل ها، آشپزخانه ها که قادر به تامین وعده شام زائرین بوده بازدید بعمل آوردند.

روتیتر